Problematyka i zapytanie klienta
Klient zwrócił się do nas z zapytaniem o propozycję notesu dla VW Fabryka Samochodów Dostawczych i Komponentów. Otrzymaliśmy również zdjęcie notesu, z poprzedniej realizacji … i tutaj musieliśmy powiedzieć STOP!
Dotychczasowy notes był to najprostszy, importowany produkt z po prostu nadrukowaną częścią grafiki na jego przedniej okładce.
Nasze stanowisko było proste…
Nie zrobimy dla Was takiego notesu!
Specyfikacja produktu
Padła szybka kontra z naszej strony. „Zróbmy notes całkowicie personalizowany pod Was.”
Okładka w pełni autorska, wnętrze notesu również, dodatki indywidualne, ilość kartek do ustalenia, wklejki, wyklejki i wiele innych aspektów.
Naszą koncepcję oparliśmy o bardzo podobny notes służący jako wzór od naszego producenta. Pokazaliśmy go klientowi, by mógł ocenić jakość wykonania ale przede wszystkim by mógł określić czy to jest właśnie to czego potrzebuje.
Nie czekaliśmy długo za pozytywną odpowiedzią i akceptację pomysłu, zatem przeszliśmy do ustalenia szczegółów by przedstawić dokładną, odpowiadającą potrzebom Klienta ofertę. Ta spotkała się z aprobatą, więc przystąpiliśmy do przygotowania projektu okładki na podstawie wcześniej otrzymanej grafiki, którą dla VW przygotowała z innej okazji lokalna artystka.
Nasza praca
Przystosowanie projektu do druku jak i dopasowanie go pod format okładki notesu nie był kwestią problematyczną, lecz odrobinę czasochłonną. Bowiem pierwotny projekt wyglądał dokładnie odwrotnie niż na załączonych zdjęciach. Musieliśmy zastosować operację odbicia lustrzanego ze względu na wytyczne klienta, by to czerwony samochód znajdował się na przedniej okładce. Łatwiej powiedzieć niż zrobić, ponieważ większych modyfikacji musieliśmy dokonać o dołu projektu, gdzie znajduje się logo, tak aby znajdowało się ono na białym tle w bezpiecznych odstępach od innych elementów graficznych.
Istotnym również okazało się kilka kluczowych elementów brandu VW, które pierwotnie wypadały na tzw. „bigach”, co po akceptacji klienta lekko zmodyfikowaliśmy tak by wszystko zostało wykonane zgodnie ze sztuką brandingu oraz zasad komunikacji wizualnej VW.
Kiedy już otrzymaliśmy akceptację okładki notesu, nastąpiła pora przygotować projekt kartek. Tutaj tradycyjnie, część na notatki z małym dolnym marginesem zawierającym pełne logo fabryki VW. Nie zastosowaliśmy jednak kratki czy linii, a dużo lżejsze w odbiorze i pozwalające na większą swobodę w tworzeniu notatek „kropkę”.
Na koniec dopasowaliśmy kolorystycznie takie elementy jak tasiemkę (zakładkę), gumkę zamykającą oraz uchwyt na długopis. Koniec, zlecamy produkcję.
Efekt finalny
Produkcja takich produktów to kwestia 14-21 dni w zależności od sezonu i aktualnego obłożenia na produkcji. Nie mogliśmy się doczekać momentu, kiedy chwycimy w swoje ręce notes.
Efekt finalny powalił nas, jak i naszego Klienta. Piękna kolorowa grafika oblewająca bryłę notesu, eleganckie i minimalistyczne wnętrze.
Choć wielu powie „notes jak notes”, nie zgodzimy się. W pełni personalizowany produkt dla takiej marki jak VW to jest to czego wcześniej nie otrzymali.
Zdecydowanie produkt, który zachwyci zarówno uczestników imprez VW, ich potencjalnych klientów jak i zarząd.